.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر فاطمه رجبی درباره محارب بودن موسوی

فاطمه رجبي با بيان اينكه فرق ميرحسين موسوي و مسعود رجوي چيست؟ و فرق زهرا رهنورد با مريم رجوي چيست؟ گفت: در محارب بودن اين افراد شكي نيست.

جلسه پرسش و پاسخ اعضاي شوراي مركزي و فعالان جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد با فاطمه رجبي، 5 شنبه 23 ارديبهشت‌ماه در اين دانشگاه برگزار شد.
مهدي بادپا دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، مطالب عنوان شده در جلسه مذكور را به شرذح ذيل عنوان كرد؛

*يكي از دانشجويان: به نظرشما رويكرد جديد ديوان محاسبات كه از پيش از انتخابات رياست جمهوري آغاز شد چگونه است؟ و گزارش اخير رحماني فضلي در رسانه‌اي كردن پرونده‌هاي درحال بررسي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

* رجبي: به نظر من گزارش ديوان محاسبات و رسانه‌اي كردن و هياهوي خبري قبل از حكم نهايي، دستگاه قضايي را از استقلال دور مي‌كند و سياسي بودن آنرا تداعي مي‌كند.
اين بدترين چيزي است كه براي كشوري چون جمهوري اسلامي مي‌تواند رخ دهد، كه دستگاه قضايي را متهم به سياسي بودن كنند،‌ اگر ساختار نظام اسلامي در صدر اسلام از حيث اقتصاد و سياست و ... مسائل روشن و كامل تبيين نشده باشد اما دستگاه قضايي در نظام اسلامي كامل‌ترين دستگاه‌ها است.
وي ادامه داد: اگر دستگاه قضايي را مستقل ندانيم و به سياسي كاري متهم كنيم بي اعتمادي مردم را به دنبال دارد.

* يكي از دانشجويان: سعيد شريعتي در برنامه "عبور از توفان " كه در تاريخ 13 ارديبهشت به دعوت جامعه اسلامي دانشگاه مشهد حضوريافت خبري را از آقاي عطريانفر از قول آقاي هاشمي رفسنجاني نقل قول كردند كه اولين افرادي كه به ميرحسين در انتخابات تبريك گفتند اصولگراها بودند و اولين پيام تبريك به ميرحسين، تماس مصطفي پورمحمدي بوده، بعد ناطق‌نوري و پس از آن علي لاريجاني، نظر شما در اين‌باره چيست؟

* رجبي: خيلي هم دور از ذهن نيست، آقاي پورمحمدي در همان زمان وزارت مي‌گفتند وي نيروي احمدي‌نژاد نيست و با وي همراه نيست و از نظر فكري و برنامه به آقاي هاشمي وابسته است، حالا اين واقعيت داشت يا نداشت در جلسات سياسيون مطرح بود.
البته ايشان بلافاصله بعد از وزارت نيز موضع‌گيري‌ها و مصاحبه‌هايي مي‌كند كه روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب از او به عنوان وزير هميشه معترض ياد مي‌كنند.
الان هم موضعگيري‌هايي كه مي‌كند تمام مفاسد اقتصادي و سياسي كشور را رها كرده و مدام مي‌گويد دستگاه‌هاي دولتي و به دولت‌هاي قبل هم كار ندارد.
وي افزود: اين خبر شريعتي با مواضع اين چنيني پورمحمدي خيلي دور از ذهن هم نيست.

* يكي از دانشجويان: به نظر شما پيگيري مفاسد اقتصادي توسط الياس نادران سياسي نشده است؟

* رجبي: من در اين 16 سال كمتر به كسي نامه نوشتم؛ اما درباره اين قضيه يك نامه به آقاي نادران دادم كه فكر مي‌كنم اين نامه، نامه چهارمي بود كه من نوشتم در اين سالها؛ كه البته فحاشي‌هاي تيمور عسكري هم به خاطر همان نامه من به وي بود.
من به ايشان نامه‌اي نوشتم و از روي صداقت هم نوشتم و فكر مي‌كردم كه ايشان هم در كارشان صداقت دارد براي مبارزه با مفاسد اقتصادي. من در نامه نگفتم كه پرونده رحيمي را بررسي نكند يا از دستور كار حذف كند؛ ولي گفتم اولويت‌ها را بسنجيد، الان پرونده خاندان هاشمي از همه سنگين‌تر است پس بهتر است به اين پرونده‌ها هم رسيدگي كنيد.
دوم به پرونده قاليباف كه مسائلي از مفاسد مالي وي در انتخابات 84 مطرح شد و در شهرداري وي تاكيد كردم، كه اگر پرونده خاندان هاشمي رسيدگي شود آن پروندده مورد نظر شما هم از دل آن در خواهد آمد و حل مي‌شود؛ با اين كار اعتماد مردم را جلب كنيد كه شائبه سياسي بودن مطرح نشود.
وي ادامه داد: متاسفانه ظاهرا ايشان هنوز بسته نامه را تحويل نگرفته بودند و خبرنگارها در مجلس به وسيله يكي از نمايندگان به وي اطلاع دادند.
شنيدم كه ايشان مصاحبه‌اي با سايت الف كرده كه بعضي‌ها به من نامه دادند كه مصالحه كن و از پيگيري آن صرف نظر كن، واقعا به اين شكلي كه ايشان با اين نامه برخورد كرد من نمي‌توانم مطمئن باشم كه مسئله سياسي نيست.
به نظر من موضع مفاسد اقتصادي مطرح نيست بلكه مبارزه و درگيري با احمدي‌نژاد است براي اينكه بتوانند اين پرونده را به نام احمدي‌نژاد و نه به نام رحيمي تمام كنند،‌يعني احمدي‌نژاد كه يكي از نقاط مثبتش پاكدستي‌اش است به بهانه پرونده مفاسد اقتصادي متهم شود.
وي در ادامه گفت: من از رحيمي شناختي ندارم ولي نظرم اين است كه آقاي احمدي‌نژاد كلا افرادي را كه مورد سوال هستند انتخاب نكند. مثل رحيمي و مشايي؛ و بهانه به دست افراد سياسي ندهد.

* يكي از دانشجويان: نظر شما در مورد نامه زهرا رهنورد و مخالفت وي با نص قرآن چيست؟

* رجبي: سال گذشته، قبل از انتخابات به ميرحسين نامه نوشتم كه با طرح چندين سوال وي را در مقابل نظام ديدم. الان محارب بودن او به حرف من يا دكتر الهام نيست از نظر هر كسي كه بويژه در زمان امام(ره) بودند و برخورد ايشان با محاربين و مجازاتشان را ديدند مي‌دانند من چه مي‌گويم.
كساني كه دعوت به شورش مي‌كنند و دعوت به قتل و جنايت مي‌كنند عليه نظام اسلامي و ولايت فقيه محارب هستند.
مگر آن هواداران منافقين كه اعدام شدند و جنايت كردند كار بزرگتر از اين انجام دادند؟

وي با بيان اينكه فرق ميرحسين موسوي و مسعود رجوي چيست؟ و فرق زهرا رهنورد با مريم رجوي چيست؟ گفت: آنها زمينه بيشتري داشتند و در نتيجه فعاليت بيشتري كردند كه اينها ندارند.
اينها الان ريزش نيروي وسيعي دارند و در محارب بودنشان شكي نيست، البته فردا نگوييد من فتوا دادم، از نظر هر كسي سوال شود كه امام(ره) محاربه را در چه چيز تعريف كردند مي‌دانند.

رجبي افزود: وقتي ميرحسين به همسرش درجه مي‌دهد و مي‌گويد وي روشنفكرترين زن ايران است و وي مدافع زن است و بقيه زن‌هاي ايراني و افكارشان را ناديده مي‌گيرد و فقط وي را روشنفكرترين زن ايراني مي‌داند، احمدي‌نژاد در مناظره‌اش يك اشاره به او كرد اما وي منفجرشد.
رجبي ادامه داد: وقتي روشنفكري از ديد اينها دين ستيزي است، ديگر معلوم است كه روشنفكرترينشان چه مي‌شود؛ با آيات قرآن مبارزه مي‌كند، اينها راهي ندارند، شكست خورند و ماهيتشان را نشان دادند.
البته زهرا رهنورد آدم شناخته شده‌اي بود آنزماني كه قطب‌زاده رئيس صدا و سيما بود وي تفسير انحرافي از قرآن در راديو انجام مي‌داد.
اين استاد دانشگاه افزود: در همان فيلم تبليغاتي‌اش هم ديديد كه با هنرپيشه‌اي نشسته بود و اشك تمساح مي‌ريخت، در حالي كه مثلا چرا مردان طبق حكم خدا بايد اجازه‌هاي بيشتري نسبت به همسرانشان داشته باشند.
وي ادامه داد: پز روشنفكري به دين ستيزي هم مي‌انجامد! چه بهتر كه اينها اعلاميه بدهند و از جنايتكاران حمايت كنند، خودشان را مفتضح مي كنند.
الان كه خود آن‌ها از خاندان سلطنت و سران امريكا و اسرائيل و كنگره و سناي آمريكا از اين آدم حمايت مي‌كنند و او را رهبري مي‌دانند كه مي تواند اراذل را به خيابان‌ها بياورد تا در مقابل نظام بايستد كه البته اشتباه مي‌كنند چون ديديم كه آن رهبرشان هم از كارافتاده و بازنشسته شد.

رجبي در ادامه خاطرنشان كرد: جبهه ملي چه كار كرد كه امام(ره) آن دستور را صادر كردند؟ من آنزمان دانشجو بودم و در اتوبوس نشسته بودم كه بيانيه جبهه ملي عليه لايحه قصاص را پخش كردند. در آن يك جمله گفته بودند كه لايحه غير انساني قصاص را در مجلس مطرح كردند و فردا راهپيمايي مي‌كنيم.
امام(ره) دستو ارتداد آنها را به خاطر همين يك جمله دادند و غائله را ختم كردند كه در حقيقت آن دستور امام(ره) و راهيپيمايي مردم مراسم ختم جبهه ملي شد.
اما الان فائزه هاشمي چندين‌بار مصاحبه كرده و آيه قرآن و وحي و كلام خدا در مورد تعدد زوجات را غير انساني عنوان كرده است و زهرا رهنورد حكم صريح قرآن را غيرانساني مي‌داند.

* يكي از دانشجويان: آيا فكر نمي‌كنيد ميرحسين مثل منتظري شود؟ و ما بايد چه رفتاري با طرفدارانشان داشته باشيم؟

* رجبي: جايگاه ميرحسين جايگاه آيت‌الله منتظري نيست،‌ ميرحسين موسوي يكي مثل قطب‌زاده است و حتي خيلي پايين‌تر از قطب‌زاده ، براي اينكه قبلا شعار مي‌دادند "درود بر مثلث آزاده؛ يزدي، بني صدر و قطب زاده " اينها اول انقلاب، افراد كمي در نزد ما نسل اولي‌ها نبودند، اينها كساني بودند كه وقتي امام(ره) از پاريس برگشتند در هواپيماي امام(ره) كه همه خطرات در آن هواپيما آن موقع محتمل بود در كنار ايشان نشسته بودند اما بعدا مشخص شد كه اينها از ابتدا اهداف سياسي داشتند ولي قطب‌زاده كسي بود كه در هواپيما در صندلي كنار امام نشسته بود، فيلم‌هاي 12 بهمن كه از امام(ره) و همراهانشان گرفته شد را صدا و سيما سانسور مي‌كند و نمي‌خواهد كه فيلم اين‌ها را نشان بدهند.

رجبي افزود: امام(ره) حركت عاشورايي كرده بود و اينها هم در آن شركت داشتند، ميرحسين موسوي كجا قدم‌هايي مثل اينها برداشته بود؟ بعد از سال 60 يك‌دفعه نازل شد كه حزب منحله جمهوري، وي را به نظام و رئيس جمهور وقت تحميل كرد.
ميرحسين يكي مثل قطب‌زاده است،‌ قطب‌زاده و بني صدر كارهاي خوبي هم كردند،‌ اولين رئيس تلويزيون ايران قطب‌زاده بود، قطب‌زاده يك بار در تلويزيون مصاحبه كرد و گفت كه وقتي دانشجويان پيرو خط امام(ره) لانه را به تصرف خود در آوردند آمريكايي‌ها فكر مي‌كردند اين‌ها نيروهاي من هستند، چون من آنقدر خط امام(ره) خط امام(ره) مي‌گفتنم و دانشجويان هم همين شعار را سر مي‌دادند فكر مي‌كردند اينها نيروهاي من هستند. ولي يكدفعه وي در طرح كودتاي نوژه عليه انقلاب شركت مي‌كند و حتي خيلي راحت، پيشنهاد بمباران جماران را مطرح مي‌كند.

* يكي از دانشجويان: در جريان انقلاب مواضع امام(ره) تندتر و انقلابي‌تر از اطرافيانشان بوده است، چرا؟

* رجبي: شهيد بهشتي يك جمله‌اي دارد؛ يك زماني عليه آقاي بهشتي غير از مخالفين برخي تيپ‌هاي حزب اللهي هم موضعگيري مي‌كردند، به وي اعتراض مي‌كردند كه شما مواضعتان با امام(ره) همخواني ندارد و يك نفر در آن جلسه گفت كه امام(ره) تنهاست كه فكر مي
‌كنم حاج احمدآقا بوده؛ گفتند امام(ره) در مواضعش تنهاست، آقاي بهشتي يك جمله قشنگي گفتند، گفتند كه ما هم قبول داريم كه امام تنهاست،‌ يعني كسي واقعا به امام(ره) نمي‌رسيد، يك پيرمرد 80 ساله كه پيام‌هايش را در 89 سالگي مي‌خوانيد و مي‌بينيد كه خيلي پرشورتر از پيام‌هاي سال‌هاي اول است، الان هم هيچ جواني نمي‌تواند به آن زيبايي و شور و حرارت بنويسد، امام(ره) واقعا استثنايي بود و هيچ كس به ايشان نمي‌رسيد.

* در ادامه اين جلسه رجبي درپاسخ به سوال يكي از دانشجويان درباره ميرحسين و مخالفت وي با رهبري گفت:

"خودخواهي و خودمحوري " ميرحسين كار دستش داد، ميرحسين 8 سال به رهبري تحميل شد البته حمايت امام(ره) را هم به همراه داشت. بعضي‌ها مي‌گويند كه گزارش‌هاي محسن رضايي به امام(ره) باعث نظر مساعد ايشان نسبت به وي بود، برخي‌ها دلايل ديگري مي‌آورند.
وي ادامه داد: رضايي پيش امام(ره) گزارش داد كه اگر ميرحسين نباشد جبهه‌ها قيام مي‌كنند و دست رزمندگان به ماشه تفنگ نمي‌رود و رزمندگان مدافع وي هستند، الان كه فكر مي‌كنيم مي‌بينيم كه تمام تحليل‌هاي وي از همان موقع خطي و بي‌حساب و كتاب بوده اصلا رزمنده‌ها در جبهه‌ها كسي را در مقابل حضرت امام(ره) قبول نداشتند، چطور وقتي كه امام(ره) منتظري را با آن وضعيت عزل كرد هيچ صدايي از جبهه‌ها بلند نشد، آنوقت چطور ممكن است كه ميرحسين اگر نخست وزير نشود رزمنده‌ها از تبعيت امام(ره) سرباز زنند؟


اين استاد دانشگاه ادامه داد: مهندس موسوي از زمان نخست وزيري "اختيارات اضافه از قانون مي‌خواست، همين روحيه‌اي كه در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم نيز مشاهده كرديم ".
وي مي‌گفت: نيروي انتظامي را تحت امر من بگذاريد! يا اينكه مجلس به همه وزراي من راي ندهد، من استعفا مي‌دهم! اين ويژگي‌ها را بايد مردم در زمان انتخابات دقت مي‌كردند؛ قانون ستيزي وي، خودمحوري و خودخواهي وي و نداشتن روحيه تعامل و هماهنگي.

* در ادامه اين جلسه رجبي در پاسخ يكي ديگر از دانشجويان درباره ميزان تحصيلات خودش، گفت: من دانشجوي رشته علوم سياسي دانشكده حقوق دانشگاه تهران بودم كه سال 58 وارد دانشگاه شدم و دانشجوي ستاره‌دار مهندس موسوي بودم، چون دوره ما مصادف شد با انقلاب فرهنگي و درس‌هايمان دير تمام شد، 67 كه كنكور ارشد دادم و در امتحان كتبي قبول شدم و آقاي شكوري‌راد من را در مصاحبه رد كردند.

وي افزود: 2 جا من را رد كردند؛ يكي در انجمن اسلامي دانشكده نماينده شدم و رفتم اينكه اينها الان مي گويند نظارت استصوابي چرا؟ اصلا آنزمان نظارتي نبود در انجمن اسلامي دانشكده همه با انتخابات وارد شورا مي‌شدند، براي دومين‌بار من را فرستادند آنجا و در جلسه دوم گفتند شما از طرف آقاي شكوري راد تاييد نشديد، بعد همين آقاي روح الاميني كه آنجا عضو بودند گفتم مگر قانون عوض شده و اينجا بايد نظر بدهند؟ گفت نه خانم رجبي شما استثناييد.

وي اضافه كرد: يكبار ديگر هم در كنكور ارشد من را رد كردند، ديگر كنكور ندادم تا سال 84 دانشگاه آزاد، البته دانشگاه دولتي قم هم قبول شدم اما چون متاهل بودم و رفت و آمد سخت بود رفتم دانشگاه آزاد.
الان پايان نامه‌ام هم كتاب شد و در نمايشگاه كتاب تهران عرضه كردم با موضوع " مشروعيت و مقبوليت در انديشه سياسي امام خميني(ره) ".
* يكي از دانشجويان: صحبت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد در مورد فرزند بيشتر را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

* رجبي: افزايش جمعيت را آقاي احمدي‌نژاد در سال 85 هم مطرح كرد، با افزايش جمعيت موافقم، چرا كه نظريه پردازان علوم سياسي 4 عامل را براي قدرت يك كشور اساسي مي‌دانند؛‌ وسعت سرزميني، جمعيت، ژئوپلتيك، و برخي نيز منابع زير زميني را هم مي‌گويند.
جمعيت يكي از عوامل چهارگانه قدرت است.

وي ادامه داد: چه كسي مي‌تواند مردم را محدود كند؟ اگر خانواده‌اي از حيث غناي فرهنگي و مال توانمند است چرا نبايد گذاشت بچه‌هاي بيشتري داشته باشند؟ البته من خودم 2 تا بچه دارم، ولي آن كسي كه مي‌تواند چرا مخالفت كنيم؟ كسي كه توان مالي ندارد خودش بايد تصميم بگيرد و بفهمد كه اولاد زياد نبايد داشته باشد. اين بايد فرهنگ سازي شود، ولي ما كشوري مثل هند داريم كه مردم گرسنه زياد دارد اما آيا كشور هند يكي از قدرت‌هاي پيشرفته و صنعتي جهان نيست؟ يكي از عواملش همين جمعيت زياد است. ژچ
من نمي‌دانم كه آقاي احمدي‌نژاد مي‌تواند اين قضيه را مديريت كند يا نه، ولي با يك مديريت خوب مي‌توان توزيع ثروت را بين مردم انجام داد. اين بايد فرهنگ سازي شود كه خود خانواده‌ها تصميم بگيرند كه آيا توانش را دارند يا خير.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1389
خدارا شاکریم که سرکار خانم رجبی با زبان بی زبانی به ما فهماند که منشا اینهمه بی حرمتی به هر کسی که دلش بخواهد چه می تواند باشد به نظر میرسدخانم محترمه فاطمه رجبی نیز در اوایل انقلاب ضرر دیده است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.